Hibe Detayı

Australian Embassy Turkey, Azerbaijan, Georgia 2019

ANKARA DOÄžRUDAN YARDIM PROGRAMI BAÅžVURU REHBERÄ° 2019-2020

BaÅŸvuru Açılış Tarihi:          9.00 (GMT+3) 22 Temmuz 2019

BaÅŸvuru Kapanış Tarihi:     17:00 (GMT+3) 16 AÄŸustos 2019

1. Nasıl Başvuracağım?

 2019-20 mali yılı için baÅŸvuruları kapanmıştır.

2. Doğrudan Yardım Programı nedir?

DoÄŸrudan Yardım Programı (DAP) Avustralya’nın yardım bütçesince finanse edilen ve Avustralya BüyükelçiliÄŸi Ankara tarafından yönetilen küçük hibe programıdır. Yerel toplumlarla beraber çalışarak Avustralya’nın milli menfaatleri doÄŸrultusunda yoksulluÄŸun azaltılması ve sürdürülebilir kalkınmaya ulaÅŸmayı hedefleyen esnek fonlardır.

Bir DAP projesinin tek başına alabileceÄŸi asgari miktar bulunmamakla birlikte bir projenin proje süresince tek başına alabileceÄŸi maksimum miktar 15,000 Avustralya Doları karşılığı Türk Lirasıdır.  Bunun için BüyükelçiliÄŸin uyguladığı kur kullanılır. Proje faaliyetleri iki yıl boyunca devam edebilir. DAP projelerinin Avustralya’nın kendine özgü ve olumlu imajına katkıda bulunması beklenir.

Programla ilgili genel bilgi için bu linke tıklayın:  https://dfat.gov.au/people-to-people/direct-aid-program/Pages/direct-aid-program.aspx

3. Kimler baÅŸvurabilir?

DAP kar amacı gütmeyen toplum gruplarına, bireylere, ulusal ve uluslararası STK’lara, akademik kurumlara, araÅŸtırma kuruluÅŸlarına, yerel hükümet kurum ve kuruluÅŸlarına ve  resmi kalkınma yardımı almaya uygun ülkelerde (ODA) kalkınmaya yönelik faaliyetlerde bulunan diÄŸer tüzel kiÅŸilere açıktır.

4. DAP desteÄŸi almak için hangi sektörler uygundur?

DAP projeleri öncelikle yoksulluÄŸun önlenmesi, toplum saÄŸlığı, okullar/eÄŸitim; küçük ölçekli altyapı, kırsal geliÅŸme; gençlik, toplumsal cinsiyet eÅŸitliÄŸi, çevre (iklim deÄŸiÅŸikliÄŸi ve belli baÅŸlı insani yardım) gibi pratik ve somut sonuçlar elde etmeye yönelik olmalıdır.

2019-20 döneminde, öncelik mülteciler, kadın ve çocuklar olmak üzere dezavantajlı toplulukları destekleyen projelere verilecektir.

DAP komitesi aÅŸağıdaki bazı kalkınma sektörlerinde pratik ve somut sonuçlar elde etmeye çalışan projelere öncelik verecektir:

  • EÄŸitim ve saÄŸlık
  • Toplumsal cinsiyet eÅŸitliÄŸi
  • Engelliler
  • Gençlik ve
  • Ekonomik güçlenme

5. Neler gereklidir?

Proje gereklilikleri

  • Projelerin kendine yetebilen belirli zamanlamaları bulunmalı  ve bunlar bir çalışma planında belirtilmelidir. Çalışma planı 30 Haziran 2020 tarihine kadar tamamlanmalıdır.
  • Projenin desteÄŸe muhtaç gruplara nasıl yardımcı olacağı belirli çıktılarla göstermelidir.
  • DAP proje hibe miktarı 15,000 Avustralya dolarına (yaklaşık olarak 58,000TL) kadar olabilir.
  • Smartygrants adı verilen online (çevrim içi) hibe yönetim sistemi kanalıyla DAP baÅŸvuru formu doldurmalıdır.

Başvurular aşağıdakileri kapsamalıdır

  • Proje içerisindeki tüm harcama kalemlerini ve maliyetlerini içeren (TL ya da AUD olarak doldurulabilir) net bir proje bütçesi ve projenin saÄŸlayacağı kalkınmaya yönelik faydalar.
  • Proje baÅŸvuru sahibinin projeyi etkin bir ÅŸekilde uygulayabilecek kabiliyet ve kapasitede olduklarını göstermelidir.
  • Proje baÅŸvuru sahibinin projeyle ilgili ortaya çıkabilecek önceden tanımlanmış riskleri yönetebilecek kabiliyette ve kapasitede olduklarını göstermelidir
  • Proje hedeflerinin ve tasarımının ve önerilen uygulanacak düzenlemelerin saÄŸlam ve geçerli olduÄŸunu göstermelidir.
  • Proje DAP hedeflerine uygun olduÄŸunu göstermelidir.
  • Projenin teknik olarak uygulanabilirliÄŸini göstermelidir.
  • Bir risk yönetimi planı içermeli ve oluÅŸabilecek riski en aza indirmek için bir strateji oluÅŸturulmalıdır.
  • EÄŸer proje çocuklarla birlikte faaliyetlerde bulunmayı içerisyorsa, projenin deÄŸerlendirilmesi için kuruluÅŸun halihazırda çocuk koruma politikasının ya da çocuk koruma kurallarının bulunması zorunludur. Çocuk Koruma Kuralları için Ek-A da örnek verilmiÅŸtir. Bu form dolurulup imzalanmalıdır.
  • Altı ayın üzerindeki projeler proje baÅŸladıktan altı ay sonra bir ilerleme raporu sunmalıdırlar. Bu raporda önceden belirtilmiÅŸ olan projenin dönüm noktalarına ulaÅŸmada ne ÅŸekilde ilerleme kaydedildiÄŸi kısaca belirtilmelidir. Karşılaşılan herhangi bir önemli problem açıklanmalı ve bu problemin çözümü için ne ÅŸekilde önlem alındığı açıklanmalıdır. Ä°lerleme raporu Smartygrants’ta online olarak Acquittal (proje ibra) formu doldurularak sisteme girilmelidir. O zaman kadar yapılan harcamaların faturaları da sisteme yüklenmelidir.

6. Seçme süreci

Yukarideki gereksinimlere ek olarak aÅŸağıdaki koÅŸulları içeren projeler tercih sebebi olacaktır:

  • Projenin uygulanması sırasında cinsiyet eÅŸitliÄŸi konularına temas etmesi  
  • Proje baÅŸvururan kurumun proje kaynaklarına katkıda bulunması
  • Projenin uygulandığı toplum içersinde, toplumun proje faaliyetlerine iÅŸ gücü, materyal gibi ayni ya da nakdi katkıda bulunması
  • Projenin eÄŸitim ya da konferans içeriÄŸi olması durumunda sonuçların projenin tamamlanmasından sonra da ilerde kullanılması
  • Projenin toplumun kalkınmasında ek bir katalizör olarak rol oynaması ya da farklı yerlerde  benzer geliÅŸmelerde  model olması


AÅŸağıda belirtilen faaliyetler ve kalemler DAP fonları için genel olarak uygun DEĞİLDÄ°R: 

  • DiÄŸer hükümetler ve organizasyonlar tarafından yürütülen hibe programları
  • mikro-kredi programları ya da para iadesi veya nakit kredi almayı gerektiren diÄŸer projeler
  • proje yürütücüsü kuruluÅŸta çalışanların maaÅŸ ödemeleri
  • Projenin yürütülmesinde doÄŸrudan ilgisi olmayan idari maaliyetler
  • Bina ya da yer kirası ya da satın alınması
  • Taşıt alımı
  • Rutin, sürekli tekrarlanan ve/ya da iÅŸletme masrafları: örneÄŸin ofis kirası, elektrik, su, telefon, internet vb. Rutin bakım ve tamirat ödemeleri (fotokopi makinası,bilgisayar, buzdolabı, fırın vb gibi); ofis yada ekipman için sigorta masrafları
  • Ticari giriÅŸimler
  • Hükümetlere doÄŸrudan destek
  • Avustralya ya da denizaşırı çalışma gezileri
  • Uluslararası seyahat
  • Belirgin olarak kalkınmayla ilgili bir  fayda saÄŸlamayan spor turnuvaları ya da kültürel faaliyetlerin sponsorluÄŸu
  • Yeme içme masrafları (açılış ya da kapanışlar için) ve tanıtım/açılış faaliyetleri için medya tanıtım masrafları
  • Bazı durumlarda projenin yürütülmesiyle doÄŸrudan ilintili olan kısıtlı miktarda DAP fonlarının kullanımı profesyonel danışman ücretleri için ya da ülke içerisinde seyehat masrafları için kabul edilebilir. Bununla beraber bu tip masraflar projenin bütünlüÄŸü  içerisinde küçük bir oranda olmalı ve belli baÅŸlı bir masraf bölümü olmamalıdır.

BaÅŸarılı  Proje Adayları

  • BaÅŸarılı adaylar Eylül başı/ortası telefonla haberdar edilecektir ve kendileri ile irtibata geçildikten sonra proje faaliyetlerinin baÅŸlama tarihini Eylül ortası/sonu olarak planlayabilirler.

Proje Sonu Raporlama

Proje sonunda DAP projeleri için proje sonu raporu doldurulmalıdır. Bu form yapılan harcamaları göstermesinin yanı sıra aynı zamanda projenin baÅŸlangıçındaki hedeflerle proje sonunda ortaya konan gerçek çıktılar arasında doÄŸru bir deÄŸerlendirme saÄŸlayacaktır.

7. Avustralya Hükümetinin desteÄŸini nasıl gösterebilirim?

DAP adı altında gerçekleÅŸtirilen tüm projeler Avustralya Yardım Logosu ve Avustralya BüyükelçiliÄŸi Logosu ile tanımlanmalıdırlar. (Proje imzası, yazılı materyaller, yıllık raporlar, faaliyetler, web-sayfaları, sosyal medya sayfaları, sponsorluk, konuÅŸmalar ve basın ropörtajları)

Projelerin Avustralya Hükümeti’nin tanıtımı amacıyla bir proje afiÅŸi yaptırması ve afiÅŸ üzerinde Avustralya Yardım logosunun ve Avustralya BüyükelçiliÄŸi logosunun bulunması gerekmektedir.  

Projenin gerçekleÅŸtiÄŸi bölgedeki toplum, projede yer alanlar tarafından projenin Avustralya BüyükelçiliÄŸi Ankara tarafından desteklendiÄŸi konusunda bilgilendirilmelidir.

DAP proje uygulayıcıları proje için tabela gibi kalıcı bir iÅŸaret kullanmalıdırlar. ‘Tanıtım’ ve  ‘marka’ ile ilgili yapılacak küçük mikarda ödemeler DAP proje bütçesinden karşılanabilir. Ancak bu maaliyetin tüm proje maaliyeti ile karşılaÅŸtırıldığında büyük miktarda olmamalıdır.

8. Çevresel ve Sosyal Koruyucu Önlemler

Koruyucu önlemler politikası yardım yatırımlarında Avustralya DışiÅŸleri ve Ticaret Bakanlığı’nın koruyucu önlemler sorumluluÄŸu ve bunların nasıl uygulanacağı ve beÅŸ ana koruyucu önlem için gereksinimleri belirtmektedir:

  1. Çevreyi koruma
  2. Çocuklar, savunmasız ve dezavantajlı gruplar
  3. Yerinden edilme ve yeniden yerleÅŸme
  4. Yerli halklar
  5. SaÄŸlık ve güvenlik

Tüm program yatırımları, teslimat mekanizmalarından ya da deÄŸerinden bağımsız olarak koruyucu önlemeler riskleri taÅŸyıp taşımadıklarını anlamak için taramadan geçirilmelidirler. Bu tarama sonucunda çevresel ya da sosyal bir etkinin ortaya çıkabileceÄŸi belirlenirse koruyucu önlem riski deÄŸerlendirilmeli ve sınıflandırılmalıdır. Dafaha fazla bilgi için web safyasını ziyaret edin:  (https://dfat.gov.au/aid/topics/aid-risk-management/Pages/environmental-and-social-safeguards.aspx)

9. DiÄŸer Notlar :

  • DAP fonu kullanıcılarının (BirleÅŸmiÅŸ Milletler Güvenlik Konseyi ya da Avustralya Hükümeti tarafından) yaptırım uygulanan hiç bir kuruluÅŸtan destek ya da kaynak almamaları zorunludur.
  • DAP fonu kullanıcıları projeye iliÅŸkin yapılan çalışmaların güvenli bir ÅŸekilde gerçekleÅŸtirilmesini saÄŸlamak ve saÄŸlık ve güvenlik konularında yerel yasalara, standartlara ve politikalara uygun olduÄŸunu saÄŸlamak zorundadır.

    Avustralya DışiÅŸleri ve Ticaret Bakanlığı (DFAT) BM Güvenlik Konseyi Kararlarına yönelik müeyyidelerin – BM Güvenlik Konseyi (BMGK) 1373 (2001) ve 1267 (1999), 1989 (2011) ve 2253 (2015)  kararları - ve terörizme finans saÄŸlama karşıtı kararların tam olarak uygulanmasını bütünüyle taahhüt eder. Avustralya yasalarına da uygun olacak ÅŸekilde Avustralya BüyükelçiliÄŸi verilen fonların doÄŸrudan ya da dolaylı olarak BM Güvenlik Konseyi, komiteleri ya da Avustralya Hükümeti tarafından hedeflenen mali yaptırımlar ya da terörizmle iliÅŸkili kiÅŸi ve kuruluÅŸlara destek saÄŸlamak için belirlenmiÅŸ gerçek ya da tüzel kiÅŸilere saÄŸlanmaması için makul önlemler almaya ve ayrıntılı inceleme gerçekleÅŸtirmeye çalışır

  • Avustralya DışiÅŸleri ve Ticaret Bakanlığı (DFAT) hiç bir ÅŸekilde cinsel istismara ve tacize müsamaha göstermez. Bu kendi kurumumuz için böyle olduÄŸu gibi birlikte iÅŸ yaptıklarımızı da kapsar. DAP fonlarını kullananların faaliyetleri ve organizasyonları ile ilintili cinsel istismar ve taciz riski düzeyi ile orantılı uygun bir politika izlemesi beklenir. DAP fonunu kullanmaya hak kazananlardan cinsel istismar ve taciz konununda politikaları ve prosedürleri  olduÄŸunu ve raporlama ve araÅŸtırma prosedürlerinin bulunduÄŸunu göstermeleri istenecektir.